Centre for Entrepreneurship Business Research




Nume:

Parola:

INTRODUCERE

Oameni de afaceri, cercetatori, profesori si persoane particulare care cauta informatii trebuie adesea sa gaseasca raspunsul la intrebari aparent simple, precum “Cit de mare si care este structura pietei pe care activez (sau in care doresc sa intru)?”, “Care este cota mea de piata si care sunt cotele de piata ale concurentei mele?” si asa mai departe. Acestea pot parea intrebari simple, dar in cazul pietelor actuale, caracterizate de fluctuatii frecvente, poate fi foarte dificil de gasit raspunsurile exacte.

De asemenea, avind stabilite marimea si structura pietei, este important sa cunoastem instrumentele adecvate ce ne permit realizarea de studii robuste pentru a evalua performanta si eficienta firmelor ce participa pe pietele respective. Astfel, apar noi intrebari: “Ce factori determina preferintele consumatorilor spre anumite produse sau servicii?”; “Cum evalueaza consumatorii existenta si implementarea de noi tehnologii in produsele si serviciile pe care le cumpara?” si asa mai departe. Pe de alta parte, atit oamenii de afaceri cit si cercetatorii stiintifici doresc sa cunoasca tendintele predominante in anumite sectoare de activitate, cu importanta strategica pentru intreaga economie.

Iata, deci, ca informatia este un bun cheie, din moment ce permite atit evaluarea pietei, cit si analiza din punct de vedere stiintific, a diferite domenii de interes precum analiza productivitatii si a eficientei intreprinderilor; microeconomia sau metodele de dezvoltare regionala, intre altele.

In acest sens, Centrul pentru Antreprenoriat si Cercetare in Afaceri - Centre for Entrepreneurship and Business Research (CEBR) a fost creat pentru a inlesni accesul la informatii cantitative si calitative detaliate. Scopul nostru este, astfel, acela de a oferi intreprinderilor private si publice, cercetatorilor stiintifici, dar si persoanelor private, informatii de cea mai inalta calitate. Informatia oferita prin produsele si serviciile noastre este deosebit de utila oamenilor de afaceri si cercetatorilor stiintifici din domeniul stiintelor economice, pentru a putea lua decizii de afaceri in cunostinta de cauza si pentru o cercetare de piata si academica mai exacta.

Prin urmare, produsul nostru de baza este informatia, atit la nivel individual, cit si la nivel de firma. In cazul persoanelor, datele pe care le culegem permit crearea de seturi de date (longitudinale) la nivel individual care sunt foarte importante pentru realizarea de cercetari si studii in diferite domenii academice, precum antreprenoriatul, demografia, studiile regionale si comportamentul economic, intre altele. De asemenea, abordarea longitudinala a acestui prim produs permite dezvoltarea de studii asupra comportamentului economic, precum si asupra impactului pe care anumite politici publice il pot avea asupra bunastarii diferitelor regiunilor de-a lungul timpului.

In ceea ce priveste informatia la nivel de companie, datele noastre calitative (caracteristici organizationale) si cantitative (procese de productie si date financiare) vor fi utile atit profesionistilor din mediul academic, cit si celor din mediul de afaceri. Prin astfel de mijloace, ne asteptam sa se largeasca intelegerea clientilor nostri in ceea ce priveste complexitatea diferitelor piete, pentru ca ei sa poata lua decizii si alege sa demareze actiuni care au darul sa creasca performantele financiare si productive ale firmei.

Produsele noastre se adreseaza unor piete eterogene: universitati, firme private, institutii publice, persoane particulare si, nu in ultimul rind, membrilor echipei Centre for Entrepreneurship & Business Research. Includem Centre for Entrepreneurship & Business Research ca fiind client, deoarece noi insine dorim sa cream proiecte de cercetare asupra diferitelor arii academice, dupa cum urmeaza: antreprenoriat, studii economice si de afaceri centrate in diferentele de gen, economia afacerilor, analiza productiei si studii regionale.